Mijn Basis

Posted by on okt 4, 2013 in Tips & Tricks, Voeding | 1 comment

Om voor mezelf een beetje structuur te houden in mijn voeding probeer ik te eten naar een aantal basisprincipes.

  • De verhouding die ik probeer aan te houden in mijn maaltijden is de helft groente, een kwart gevogelte/vis en een kwart koolhydraten.
  • Probeer 3 maaltijden te eten: ontbijt, lunch en diner. Tussendoor neem je drie ‘snack’ momenten.
  • Probeer twee keer een bidon te vullen en deze leeg te drinken
  • Probeer je maaltijd te laten bestaan uit eiwitten, koolhydraten en goede vetten.
  • Helaas is het niet mogelijk om al je benodigde voedingstoffen uit onze huidige voeding te halen, neem dus extra vitamine supplementen naast je reguliere voeding.

Proteïne (Eiwit)
Eieren
Noten (ongebrand en ongezouten)
Vette vis
Peulvruchten
Mager wit vlees (kalkoen of kip)
Linzen
Kikkererwten
Quinoa
Chia-Zaad
Geitenmelk/yoghurt

Eiwitten zijn nodig voor het herstel, en geven een langer vol gevoel.

Goede vetten
Noten
Pitten en zaden
Avocado’s
Kokosolie
Vis

Koolhydraten
Quinoa
Havermout
Zoete aardappel
Teff
Amandelmeel
Boekweit
Amaranth
Fruit
(Speltpasta)
(Speltbrood)
(Speltmuseli)

Koolhydraten zijn nodig om eiwitten op te nemen en dienen als brandstof.
‘Goede” koolhydraten helpen de bloedsuikerspiegel stabiel te houden en geven geen hongerklop .

* ()= niet glutenvrij

Drinken
Water (met fruit)
Groene thee (witte thee, gember thee, citroen thee)
Tarwegras

1,5 liter Minimaal

Zuivelvervangers
Amandelmelk
Sojamelk/yoghurt (niet te veel, hier zit oestrogeen in)

De meeste mensen zijn lactose intolerant en kunnen dit niet verteren.

Vitamine
C
D
Multi
Spirulina
Visolie
Magnesium


« Vorige Volgende »

One Comment

  1. waarom niet:)

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>